Dlaczego GTD Geek?

Na samym początku postanowiłem wyjaśnić skąd pomysł na bloga i jego tytuł. Zauważyłem kiedyś u siebie pewną tendencję do marnowania czasu. Co ciekawsze, udawało mi się wynajdywać tak ciekawe sposoby i tak zajmujące sprawy, że sam się sobie dziwiłem jak ten czas szybko leci i jak bardzo go brakuje na zrobienie tego, co jest naprawdę ważne lecz niekoniecznie atrakcyjne z mojego punktu widzenia.

Jest takie ładne słowo, którego używa David Allen – autor książki, która mnie zainspirowała, mianowicie „Getting Things Done – the art of stress free productivity”: ‚procrastination‚, co z języka angielskiego można przetłumaczyć jako ‚ociąganie się’ lub ‚odkładanie spraw na później’. Dla mnie jednak była to forma sztuki, która zaczęła przybierać niewyobrażalne rozmiary, wypełniając cały mój czas. Wtedy zacząłem szukać problemów w zarządzaniu swoim czasem, a raczej w jego braku. Trafiłem najpierw na słowo ‚lifehacking‚, które opisuje poprawę jakości swojego życia poprzez drobne usprawnienia oraz maksymalne wykorzystywanie tego, co już mamy lub możemy mieć za darmo (ewentualnie bardzo tanio). Dopiero później, jak po nitce do kłębka, dotarłem do GTD.

Dzisiaj mam więcej czasu dla siebie, mogę przeznaczyć go chociażby na pisanie tego bloga bez strachu, że wisi nade mną jakaś niezałatwiona sprawa (bez strachu, lecz ze świadomością jej istnienia i pewnym planem jej załatwienia).

Tyle słowem wstępu,
Pozdrawiam!

Skomentuj

